Duže od dve decenije, Vaš lekar.
facebooktwitterlinkedinskype
pinBraničevska 12a, Beograd
phone-icon011 3443781, 065 3443781, 069 3443781, 060 3443781
phone-icon011 3089187, 011 3089186, fax: 011 3086221
Bookmark and Share

odvikavanje-od-pelena-1
Mnogi roditelji počinju sa odvikavanjem od pelena već kada dete napuni godinu dana. Iako će u periodu oko prvog rođendana deca radoznalo sedeti na noši i nekada uspeti da urade šta se od njih očekuje, sve do 18. meseca to su samo slučajnosti. Međutim, pravo vreme za odvikavanje od pelena je izmedju 18. i 24. meseca (kod dečaka i nešto kasnije), kada se uspostavi zrelost da dete može da razume šta se od njega očekuje. Ne treba insistirati na odvikavanju od pelena ako dete još uvek nije spremno, ali svakako ako ste počeli proces odvikavanja,  jednom skinute pelene više ne vraćejte u upotrebu.

ASTMA- Šta oboleli od astme i članovi porodice mogu uraditi u prevenciji bolesti? - pulmolog
Anemija kod dece - pedijatar
Bolje sprečiti nego lečiti - Preventivni sistematski pregled - lekari svih specijalnosti, kardiolog, pulmolog, ginekolog,
radiolog,laboratorija,oftalmolog

Faktori rizika za bolesti srca i krvnih sudova - kardiolog, neurolog, lekar opšte prakse, endokrionolog
Ginekološke infekcije u toku leta - ginekolog
Hemoroidi, hemoroidna bolest - proktolog, hirurg, gastroenterolog, lekar opšte prakse
Hipertireoza, hipotireoza, štitna žlezda - endokrionolog
Hepatitis B - gastroenterolog, hepatolog, infektolog
Hiatus hernia - gastroenterolog

Ishrana kod osteoporoze- ortoped, fizijatar, lekar opšte prakse
Ishrana sa smanjenim unosom belančevina - reumatolog, nefrolog
Ishrana školske dece - pedijatar
Ishrana za obolele od gihta - reumatolog, lekar opšte prakse

Ishrana za obolele od gihta 2 - reumatolog, lakar opšte prakse
Ishrana za osobe sa povišenim krvnim pritiskom - hipertenzijom - kardiolog
Ishrana za osobe sa bolovima u žučnoj kesici - gastroenterolog, lekar opšte prakse
Ishrana za obolele od šećerne bolesti - ishrana dijabetičara - endokrionolog
Ishrana dece u prvoj godini - uvodjenje nemlečne ishrane - pedijatar, savetovalište pedijatar

Kako zaštiti bebu od letnjih vrućina? - pedijatar
Kako sprečiti pojavu karcinoma - gastroenterolog, ginekolog, lekar opšte prakse
Kolonoskopija - informacije za pacijenta - gastroenterolog
Kondilomi- ginekolog, dermatolog
Karcinom grlića materice- kako sprečiti pojavu karcinoma- ginekolog
Koje će krvne grupe biti Vaše dete? - pedijatar
Lečenje dijareje, lečenje opstipacije - lekar opšte prakse, pedijatar, gastroenterolog

Lumbalni sindrom - fizijatar, ortoped, neurolog, radiolog
Metabolički sindrom - lekar opšte prakse, kardiolog, endokrinolog
Molluscum contagiosum - dermatolog
Mogu li deformiteti kičme da se koriguju nakon završetka rasta? - fizijatar
Ovčije boginje- varičela - pedijatar, lekar opšte prakse, infektolog, dermatolog
Okoštavanje kičmenog stuba - fizijatar, ortoped, radiolog
Pranje ruku - zaštita od gripa - lekar opšte prakse, pedijatar

Refluksna bolest - gastroenterolog, lekar opšte prakse
SKRINING SLUHA-Da li moja beba čuje? - pedijatar, specijalista za ORL
Šta treba jesti kada su povećani holesterol i trigliceridi? - kardiolog, endokrinolog, lekar opšte prakse
Ultrazvuk abdomena - gastroenterolog, radiolog
Uticaj promena vremena na zdravlje ljudi - kardiolog

Vitiligo - dermatovenerolog

Zimske povrede - ortoped, fizijatar, radiolog
Zimska depresija - sezonski afektivni poremećaj - lekar opšte prakse, kardiolog, psihijatar

Koliki je broj beba sa oštećenjem sluha?

Teška oštećenja sluha sreću se kod 1-3 na 1000 rođenih beba, što čini oštećenje sluha jednim od češćih urođenih defekata.

Zašto testiramo bebe?

Nagluvost i gluvoću je neophodno otkriti što ranije, da bi se adekvatnom i pravovremenom rehabilitacijom omogućio razvoj govora i jezika a samim tim intelektualni, emocionalni i socijalni razvoj. Nedostatak govora je kasni znak nagluvosti. Bez skrininga sluha prosečno vreme za otkrivanje nagluvosti je 18 meseci, a habilitaciju/rehabilitaciju bi trebalo započeti već od šestog meseca.

Kako i kada radimo skrining sluha?

kako_i_kada_radimo_skrining_sluhaSkrining sluha je nepohodno uraditi svim bebema što ranije po rođenju. Idealno bi bilo do mesec dana. Skrining na oštećenja sluha je obavezan, naročito kod beba kod kojih postoji neki od faktora rizika za oštećenje sluha (mali Apgar skor-ocena koju beba dobija na rodjenju, telesna težina na rođenju manja od 1500 gr. podaci da u porodici ima nagluvih ili gluvi, urodjene anomalije, nedostatak kiseonika prilikom porođaja, primanje lekova koji mogu oštetiti sluh-gentamicin, virusne intrauterine infekcije u prvom tromesečju, mehanička ventilacija 5 dana i duže).

Ispitivanje traje samo nekoliko sekundi i izvodi se dok beba spava. Kroz malu mekanu slušalicu koja se postavlja u bebino uvo (spoljašnji slušni hodnik), pušta se tihi ton, na koji se dobija odgovor koji se automatski registruje u vidu otoakustičkih emisija. Ukoliko je beba prošla test ranog otkrivanja oštećenja sluha to znači da je njen sluh uredan. Kod beba koje ne prođu test potrebno je ponoviti skrining za par nedelja. Ukoliko ni tada nalaz ne bude uredan, radi se nešto kasnije, posle trećeg meseca detaljnije audiološko ispitatvanje, da se potvrdi ili isključi sumnja na oštećenje.

ZAKAZITE ONLINE

GLOBALNA INICIJATIVA ZA ASTMU

Bronhijalna astma – hronična opstruktivna zapaljenska bolest disajnih puteva koja prouzrokuje probleme sa disanjem.

ZLA_8889Ultrazvuk stomaka (ultrazvuk abdomena) je jedan od osnovnih dijagnostičkih metoda sa kojim se dobijaju značajne informacije o stanju unutrašnjih organa - jetre, slezine, žučne kesice i žučnih puteva, bubrega, nadbubrežnih žlezdi, mokraćne bešike i prostate kod muškaraca.

Različite su indikacije kada je potrebno da se uradi ultrazvučni pregled abdomena ali neke od njih su:

Bol u trbuhu

bolesti jetre

kamen u žučnoj kesi ili bubregu

smetnja pri mokrenju i otežano mokrenje

neka zarazna oboljenja

Pregled se radi na prazan stomak a ako je u pitanju popodnevni termin, najbolje je da pacijent u toku dana unese laganiji obrok u vreme ručka i posle toga samo vodu.

ZAKAŽITE ULTRAZVUČNI PREGLED

Da li želite da zakažete?